Om skolen

Værdier

Vi tror på, at alle børn har ret til udvikling og undervisning. At alle børn har ret til personlig udvikling og undervisning på deres niveau. Og at alle børn har ret til en fremtid.

Det er dét, vi her på Skolen på Slotsvænget efterstræber i alle vores funktioner og møder med børn såvel som samarbejdspartnere. Det er dét, vi brænder for og arbejder utrætteligt for. Hver eneste dag.

Det er vigtigt for os, at vi i alle sammenhæng fremstår professionelle og redelige. Børn og deres forældre skal vide, hvem vi er, og hvad vi står for – og føle sig trygge i samarbejdet.

Vi ved, det kræver meget af os at udvikle og nære forbindelsen til børnene. Vi har en professionel indstilling til relationsarbejdet og en konstant vilje til at udvikle rammerne på Skolen på Slotsvænget, så vi skaber de bedste rammer for børnene. Gennem anerkendende arbejde og en reflekterende kultur bevarer vi overblikket og fastholder fokus på det enkelte barns styrker og ressourcer i et inkluderende perspektiv.

Vi har fokus på en styrket skriftlig og mundtlig kommunikation for herigennem konstant at målrette indsatsen og understrege samarbejdet.